Jag är utbildad inom kundaliniyoga, medicinsk yoga och yinyoga. När jag undervisar mixar jag dessa tre aspekter. Ju mer jag läser och förstår om andning, desto mer kan jag inte lära ut många av de andningstekniker som finns inom kundaliniyogan. Därför väljer jag att ta russinen ur kakan och skapa en medveten yoga istället. 

Yogan finns som medelyoga och medicinsk yoga. Den medicinska yogan lämpar sig extra bra för dig som behöver sitta på en stol under passet eller är gravid. Här är tempot lugnare och mer vila mellan övningarna. 
Medel är medel, så där alldeles lagom. Ibland lite högre tempo och ibland lugnare. 

Jag lägger stor fokus på den långa vilan och meditationen i slutet av passet. Som jag ser det är det där vi finner nyckeln till ökad medvetenhet. Först arbetar vi fysiskt med kroppen, sen vilar vi och blir redo för meditation. I dagens samhälle behöver vi tid både att komma ner i varv (vilan) och vi behöver meditationen för att hitta fokus, landa i oss själva och hitta hem.  
Vi vilar minst 11 minuter och mediterar minst 6 minuter. 

”Yogan är sååå avkopplande för mig, viktigt att få en stund för avkoppling och nyttigt att lära sig hur man andas rätt. Så välbehövligt för mig” Jessica Nysten 

”Det är så skönt att komma till Malins yoga och få en stund för sig själv. Både för kropp och själ! Malin ledsagar genom passet lugnt och behagligt!” – Ann Hultén Nygren

”Malin är super duktig …har lärt mej att andas rätt och min kropp längtar till måndagar då jag har yogan….nyttigt för kropp knopp o själ” – Ammie Enwall

”På tisdagar i Kättilstad församlingshem hjälper Malin mig att slappna av och finna ro efter arbetsdagen. Hon hjälper oss att leva i nuet och ger oss tid att bara tänka på oss själva en stund” -Eva Ekman Lundin